Thursday, April 4, 2013

"Kerana peribadinya aku terpesona..Kerana budinya aku jatuh cinta.."

Bismillah..

Madam saya cakap, "The learning is comes from copying others"
Bila awak nak jadi baik, maka cubalah duduk dan tinggal bersama kawan yang baik. InsyaAllah,kesannya itu akan ada pada diri awak, meskipun awak tidak melihatnya.
Sebagai contoh, bila awak lalu di kafe, bau makanan dan lauk  pauk seperti kari, sup akan ada pada awak, meskipun awak tidak makan makanan tersebut. Jadi, bersahabat begitu juga. Kawan yg baik, akan memberi kan 'keharuman' kepada kita.Begitu juga sebaliknya..

Inspired Me. :)
Saya setuju dengan apa yg madam katakan.
kerana saya juga melakukan perkara yg sama.
Pengaruh kawan memberi impak yg besar kepada diri..

"Pedihnya hati ini, bila Allah campakkan rasa rindu."
 [
Quote]


Ya Allah,
aku cinta kan dia,
aku kasih pada nya
aku senang dengan akhlak nya
aku terpesona dengan keperibadiannya
Bila melihatnya,berbicara dengannya
lantas mengingatkan aku kepadamu.
Maka,Jadikanlah dia sebahagian daripada aku..

"Ya Allah, sesungguhnya aku memohon cintamu, cinta orang-orang yg mencintaimu, dan amalan-amalan yang mampu menyampaikan  aku kepada mu.. Letakkanlah rasa cintaku ini, melebihi rasa cintaku terhadapa diriku, keluarga ku dan kepada air yg sejuk..Ameen" 
Siapakah contoh teladan yg terbaik?
Sesungguhnya pada diri Baginda Muhammad SAW itu ada contoh teladan yang terbaik.
Akhlak Rasulullah adalah Akhlak Alquran..



AiniAfifahMsy.elsyaheed
Mati Syahid atau Hidup Mulia
Menggapai Redha Allah

No comments:

Post a Comment

moga sentiasa dibawah rahmat illahi! =)

"Berikanku kesempatan untuk membalas segalanya agar kau tak kecewa untuk kali yang ke dua."


"Berjanjilah Duhai Hati."