Wednesday, October 5, 2011

Situasi: Masih "khusyuk" di hadapan laptop sambil di'interview' umie dengan beberapa "soalan" dan drama ² yang telah diubahsuai.

'Afifah:
Banyak ayat nak kena hafal ni. dah lah masa dia bagi pendek je.Aiissyyhh! pening kepala (*.*) muka minta simpati [+] backup daripada umie. Umie pernah dengar tak ayat ni__________ sambil baca dengan penuh konfiden!
Hadis ni pula... _________. Hadis dengan ayat ni cerita pasal ________

Umie:
Owh ayat tu.. ayat tu semua ada dalam silibus pendidikan islam. ayat ni ada dalaam buku pendidikan islam form 2. kalau awak fokus masa belajar dulu mesti perasan ayat² ni semua. dah hafal dah sepatutnya...

'Afifah: |Reaksi Spontan| dush ! Form2? Sekarang umur dah berapa ye? macam tak ingat. Huhu~. terkena.

Lihatlah dunia ! betapa terlalu "fokusnya" diri ini masa zaman sekolah dulu. ;)
Leka! Cuai. di manakah letaknya istilah "penghayatan" dalam diri ini ? Adakah sudah dipraktikkan atau sekadar teori?Mengapa belajar? kerana Exam semata ²? !
Sekadar untuk A+ [PLUS !] Begitukah?

Pengajaran & Peringatan:
❤Belajar bukan untuk exam. Belajar kerana ALLAH. Ha! kan dah lupa semua! Tajdid Niat tu.
❤Merungut tak baik untuk jiwa. Sabar itu lebih baik.
❤Biar susah sekarang. nanti boleh "hidup senang".
❤Last but not least! Tak payah nak berlagak sangat. hahaツ

Tambahan: Online FACEBOOK tak pernah lupa. Solat pun jangan lupa ye! =)

No comments:

Post a Comment

moga sentiasa dibawah rahmat illahi! =)

"Berikanku kesempatan untuk membalas segalanya agar kau tak kecewa untuk kali yang ke dua."


"Berjanjilah Duhai Hati."