Saturday, June 11, 2011

Melihat suasana itu. Aku pasti bertanya pada diri.
"Kau cemburu ke?"
"Mengaku saja lah.. Kau cemburu!"
Lantas hati kecil ku menjawab: "ya! aku cemburu! aku cemburu."
mana mungkin aku menipu diri sendiri. Siapa sangka air mata mengalir deras...
Benarkah Aku terlalu cemburu?
Berdoa.. dan terus berdoa.. semoga perasaan ini membawa kebaikan pada diri.

saban hari aku memikirkannya.. Adakah aku terlalu mementingkan diri? setiap kali berdoa. Adakah doa itu untuk diri sendiri semata2? masihkah kau ingat keluargamu. sahabatmu, jiran tetanggamu? Lupakah kamu pada penderitaan warga Palestin?! Lupakah kamu pada umat Islam yg lain?

Adakah aku terlalu mementingkan diri?! *aku masih bingung*


inspirasi di sebalik hijab.

No comments:

Post a Comment

moga sentiasa dibawah rahmat illahi! =)

"Berikanku kesempatan untuk membalas segalanya agar kau tak kecewa untuk kali yang ke dua."


"Berjanjilah Duhai Hati."